Radja Nainggolan

radja.jpgnainggolan2.jpgnainggolan1.jpg

He is half Indonesian and Half Belgium. His father is an Indonesian, lives in Bali, while his mother is a Belgium. He was contracted by Belgium club Germinal since he was a youth player. He now plays for Piacenza in Serie B Italy as a midfielder since 2005. He has played for four games since 2005, two of them were played last September 2007. He played for 97 minutes (full time) in a game of Piacenza versus Treviso and another one as the substitute player against Lecce. Piacenza lost 1-0 on both games. Please check Piacenza site for more information.

About these ads

~ by indonesianfootball on November 6, 2007.

31 Responses to “Radja Nainggolan”

  1. tapi kabarnya dia tak mau membela timnas indonesia. dia lebih memilih bermain untuk timnas Belgia…

    Hai hanns,
    If it is true, than we have lost a young talent in Indonesian football

  2. we wish ! org org kayak mereka mau membela indonesia :)

  3. ya jelas ga mau lah..
    pssi aja ga beres.ketuanya bisa di liat sendiri lagi di mana.

    klub2 LSI fasilitas dan prasarananya ga memadai.belum lagi wasit.supporter.

    sampai kapanpun pssi ga bakal maju.terkecuali ada yg mau bekerja keras bangun dari awal lagi.
    saya dukung orang indonesia yg mencari penghidupan dr sepakbola di luar negeri.

    sekedar saran nih :
    sebaiknya lambang Garuda di baju timnas di ganti dengan lambang PSSI. jadi andaikan timnas kalah yg malu PSSI bukan Garuda ( orang indonesia seluruhnya )

    wasallam

    • PSSI dibangun bersama gan jangan perorangan…..untuk gambar garuda bagus memang didada….kalo kamu mau ganti buat team sendiri ….gitu wae repotttttttttttttt

    • setuju bangat. tim indonesia taunya berantam aja, ga tau apa urusan. indonesia terkenal kalo ga urusin korupsi ya rebutan ga tau apa yg mo d rebut.

  4. pssi give offer to him
    and ask to him yo joint with us…
    indonesia need a plyer like him..
    cz he has many exprd than other indonesia plyers

  5. kenapa tidak mau membela timnas Indonesia dan lebih memilih timnas belgia kan kesempatan bermain di timnas Indonesia lebih terbuka ketimbang d belgia……

  6. Surname: Trabucco
    First name: Alessandro
    Pseudonym:
    Date of birth: 25.07.1994
    Age-group: 1994
    Size: 170
    Nationality: Italian
    Position: Forward
    Club: Rimini Calcio F.C.
    A-National player: no

    Born in Bali (Indonesia) from Italian father and Balinese mother, This season he play for the Rimini Calcio (Italian Serie B)in the Italian National Pro Tounament under 15. He has been best striker for his club for the last 2 years and has been chosen twice as “Tournament’s Best Player” in two pro tournament in 2007. There has been some interest already on his name as naturalizated player for the Indonesian National Team. But for Indonesian law he can’t claim Indonesian pasport as his father is not Indonesian citizen. (Fremdangabe)
    Homepage: http://www.riminicalcio.com/_vti_g1_gn.player.aspx?p=164&rpstry=5_

  7. kenapa pssi tidak mencoba memanggilnya di piala aff sekarang…

  8. sebenarnya banya talenta2 muda indonesia yang bagus,,,cuma itulah scot2 PSSi…kerjanya korupsi doang otaknya gimana gak…ketuanya saja masuk penjara gara2 korupsi…Tapi tetap bravo sepak bola indonesia…Ayo raja kmu orang batak…kamu harus bela merah putih

  9. jika dy memng tidak mw membela indonesia,i2 artinya,RADJA NAINGGOLAN is PUBLIC ENEMY,,,,,,

  10. semoga radja mau menjadi skuad timnas.

  11. Hi, Im from belgium and visited Indonesia last week, where i watched some superleague games on TV, so indonesian soccer kinda got my attention lately. it will please you that Radja Nainggolan got his first selection with the belgian national team today! he will play in the Kirin cup in Japan

  12. Radja is recently selected for the Belgium national team and will play his first match as ‘Red Devil’ on the Kirin Cup in Japan.

  13. batak style my friends, I wish him the best. I grew op with him, can’t wait to see him playing with the Belgium national team… good luck radja!

  14. that’s good point bro !!
    don’t go back to Indonesia Team…
    dari top manager pssi ajach muka badak !!
    amburadul oi…

  15. Radja pilihlah indonesia

  16. Hello,
    From the wiki, Radja Nainggolan now has one cap for belgia national team.

  17. Irfan Bachdim, pebola keturunan Indonesia yang pernah bermain di Liga Utama Belanda sekarang tanpa klub. Ia sedang mencari kemungkinan berlaga di Indonesia.

  18. Sangat disayangkan, coba kalau sistem naturalisasi di indonesia tidak dianggap tabu dalam dunia sepak bola kita, mungkin Piala Dunia akan mendekat kepada Indonesia.

  19. Gimana mau main di Indonesia kalau PSSI tdk serius dekatinya. Radja mainlah utk garuda plz..

  20. Horas,
    I think that’s good choice if he doesn’t want to join indonesian team because PSSI don’t care player football of indonesia,

  21. kabarnya tu gara2 org PSSI yg menggagalkan bergabungnya radja dan irfan ke timnas..

    kecemerlangannya bermain di club cagliari tamparan buat PSSI..
    dasar…!

  22. ora nggadeg……

  23. mana mungkin mao.. main di indon cuma ngancurin karir

  24. hufff bginilah sepak bola indonesia….klo mnurutku gk bklan maju2 sampe kiamatpun datang gk bklan msuk piala dunia…..paling2 sekalinya masuk jg cma bwt tim penghibtr doang….alias dibantai abis2an sama tim lain…bikin malu aja…gk dapet bola eh orangnta ditekel…….hufffffff….

  25. buktikan dong garudaku…….semuanya sudah jenuh menunggu lama.

  26. Horas lae hita Radja nainggolan….

    Please play In Indonesian Team.. Remmember your home.. remmember who you are.. You are bataknese.. Your surname prove it… Makes your motherland proud my brother… Listen to your blood.. listen to your tondi,,,

    Maybe our country is not as good as your country right now.. But, if you play in here.. Your people will honour you my friend…

  27. Radja jangan pernah mau main di Indonesia.
    Atlit tidak dihargai. Gaji mu pun nanti murah.
    Bermainlah untuk Batak, bukan utk Indonesia.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: